Salgs- og marketingstrategi

Hører du til i den gruppe af salgs- eller marketingansvarlige, hvor klappen går ned, når du hører ordet "digital strategi". Forbinder du straks ordet med analyser, sporadisk eksekvering og ideer og tanker, som hurtigt er dekoblet fra, hvad der er realistisk at indføre i virksomheden? Så er du bestemt ikke alene.

Flertallet af danske virksomheder har i skrivende stund ikke en nedfældet digital strategi, og det gælder både mindre og store virksomheder. Dette kan dog bestemt ikke bruges som en undskyldning for ikke at komme igang med arbejdet.

En direkte sammenkobling mellem jeres digitale investeringer og virksomhedens strategi vil udløse et kæmpe potentiale for at vækste virksomheden, og dermed få det maksimale ud af jeres investeringer og samtidig få en sjovere hverdag.

inovo har fokus at gennemføre stærkt fokuserede strategiforløb. En digital strategi er et “must” for at målrette digitale investeringer og ressourcer i en fælles retning, som er med til at vækste virksomheden og den perfekte start for jeres digitale arbejde i fremtiden.


Digital handlingsplan

Få udarbejdet sammenhængende digital handlingsplan for jeres fremtidige arbejde. 

Målgruppe: Marketingchefer, salgschefer og bestyrelser, som ønsker en professionel digital strategi, men som ikke vil afsætte ressourcer til et månedslangt forløb.

Gennemførsel af 2-dages strategi workshop

Spørgsmål som afklares på workshop:

Fastlæggelse af målsætninger 

  • Vækstmål
  • Salgsmål

Organisatorisk parathed

  • Nuværende anvendelse af digitale kanaler
  • Ressourcer, kompetencer og uddannelse i forhold til at eksekvere på den digitale strategi
  • Samarbejde på tværs af organisationen

Fremtidsvisionen

  • Klart billede af virksomhedens anvendelse af digitale kanaler og kommunikation med potentielle og eksisterende kunder
  • Klart billeder af interne og eksterne ressourcer i forhold til at eksekvere på den digitale strategi

Handlingsplanen

  • Målsætninger 
  • Aktivitetsplan 
  • Opgaver og opgavefordeling

inovo sammenfatter på baggrund af strategiworkshoppen et strategidokument, som virksomheden direkte kan anvende til at målrette investeringer og ressourcer i den samme retning.

Handlingsplanen har afsæt i at virksomheden transformerer salg- og marketing til at blive inbound marketing orienterede - dvs. at der arbejdes målrettet med vækst gennem leadgenerering, salg og loyalitet.

Strategen vinder over taktikeren!

Få 2 timers indsigt som kan løfte og målrette jeres fremtidige marketing aktiviteter

Book en uforpligtende workshop