Marketing Automation

Marketing Automation er relativt nyt i Danmark. Ikke desto mindre har det lynhurtigt vundet de fleste marketingchefers hjerter. Det handler nemlig om at strømline og automatisere jeres marketingaktiviteter og gøre dem mere effektive og målrettede, så du kan frigøre tid til andre værdiskabende opgaver i din hverdag. 

Klar til at svinge kreditkortet? Vent lidt...

Det er klogt lige at orientere sig på markedet, inden du slår til på dette nye vidunder af et system, som du sikkert har ventet længe på. For det sidste, du har brug for, er endnu et it-problem, der koster dig spildte ressourcer og søvnløse nætter.

Lad os guide dig til det rigtige valg af Marketing Automation system.

inovo er en uafhængig Marketing Automation leverandør. Modsat andre konsulenthuse har vi ikke giftet os med ét system, for vi tror ikke på, at ét system passer til alle.

Marketing Automation systemet skal passe til jeres forretning og arbejdsgange. Det skal kunne integrere til øvrige systemer i jeres virksomhed, fx CRM-systemet og CMS-systemet. Det skal indeholde de funktioner, der gavner netop jer, og samtidigt være fornuftigt til prisen.

Det kan være en jungle at finde rundt i, men vi har gjort det nemt for dig.

Hvad er marketing automation?

Økonomichefen har sit ERP-system. Salgschefen har sit CRM-system. Marketingchefen? Ja, Marketingchefen har i dag typisk et hav af forskellige systemer, der på hver sin måde løser en marketingopgave og indsamler data herom. Alt fra email systemer, sociale medier og annoncesystemer her og der... Der er ikke noget at sige til, at det kan være en kamp at få skabt det samlede overblik i en travl hverdag.

Slut med bøvlede excelark.
Marketing Automation er dit system!

I stedet for at måle de enkeltstående marketingaktiviteter i forskellige systemer, kan du måle og optimere den samlede indsats over tid i ét system og samtidigt blive bedre til at følge din målgruppe helt til dørs. Dér, hvor de bliver til kunder hos jer.

Marketing Automation gør det nemlig muligt at samle alle data om din målgruppe ét sted: fra de besøger jeres website første gang og til hvilket indhold, de løbende viser interesse for.

Det data kan du bruge til automatisk at målrette jeres kommunikation og marketing den enkelte person - og det har vist sig at være langt mere resultatgivende end at skyde med spredehagl.

Valg af marketing automation system
- få det komplette overblik

Vi har gennemgået og testet de fleste Marketing Automation systemer på markedet. Implementeret dem og løbet ind i alle mulige og umulige udfordringer, når de skulle tages i brug, og vi har set store, forkromede løsninger hos danske virksomheder, der aldrig er blevet taget ordentligt i brug, fordi de simpelthen var for komplekse og alligevel ikke det rette match.

Derfor er vi overbeviste om, at du kan bruge vores rådgivning.

Gratis

Den første investering

Den fulde investering

Vi kan starte med en workshop, hvor vi gennemgår de forskellige typer Marketing Automation systemer og setups. Her vil vi give vores bud på, hvad der vil fungere i jeres virksomhed.

Hvis I synes det, vi siger, lyder fornuftigt, kan vi tilbyde at udarbejde en kravspecifikation for jeres Marketing Automation setup, som I kan bruge som jeres egen handlingsplan.

Skal vi stoppe al den snak om, hvad I kunne gøre, og bare se at få det gjort? Så tager vi den fulde projektledelse og sørger for at implementere Marketing Automation hos jer.

At indkøbe et Marketing Automation system uden at have en klar plan for implementeringen og anvendelsen af det, introducerer flere problemer, end det løser. Mange forelsker sig blindt i alt det systemet kan, men glemmer, at det faktisk intet kan “ud af boksen”.

Som enhver anden software skal det have tilført indhold - godt indhold - før du ser nogen som helst effekt af din investering. Marketing Automation kommer også først rigtigt til sin ret, når det taler sammen med øvrige marketing- og salgsværktøjer, fx jeres CRM og CMS. Det er med andre ord sjældent “plug and play” at implementere, men tværtimod vigtigt at få frem i lyset, hvordan I får det bedste setup inden for jeres budget.

Det kan vi hjælpe med.

Sådan fungerer
Marketing Automation

I den digitale tidsalder, vi lever i, kan din målgruppe tilgå information på alle tidspunkter af døgnet og hoppe frem og tilbage mellem tilbud. Så at forsøge at jagte hver enkelte potentielle kunde manuelt med målrettede budskaber er stort set umuligt.

Derfor har du brug for Marketing Automation.

Et Marketing Automation system kan kæde målgruppens forskellige interaktioner sammen i ét flow, så du kan se, hvordan de bevæger sig rundt i indkøbsprocessen, og hvad de viser størst interesse for hos jer. Det flow gør det muligt at personalisere jeres marketing mod den enkelte kunde, så jeres kommunikation med dem fremstår skarpere.

Forestil dig, at du kan:

  • Vise den enkelte kunde netop det indhold på websitet, der passer til deres demografi, stillingsbetegnelse eller kundehistorik. Hver gang de besøger jer!

  • Følge op på den enkelte kunde, som har læst om et bestemt produkt eller en bestemt løsning hos jer og besvare nogle af de spørgsmål, de måtte sidde med, eller sende dem relevant indhold, der frister dem til at gå videre i indkøbsprocessen.

  • Følge op på den enkelte kunde, der har købt et bestemt produkt eller en bestemt ydelse hos jer og minde dem om, at I har mere af samme skuffe - eller følge op på, om kunden stadig er tilfreds med produktet/løsningen.

  • Se om en trofast kunde er ved at miste interessen for jer og skynde dig at tilbyde ham/hende noget, der får interessen genvakt.

  • Dele denne information med alle i virksomheden, som kunden måtte komme i berøring med, så alle kender kundens præferencer.

Det kan du med Marketing Automation!
- Og samtidigt foregår det som en kontinuerlig, automatisk proces, der hele tiden står og kører - dag og nat - mens du arbejder med andre vigtige opgaver.

Jeres marketing vil med Marketing Automation systemet i ryggen blive opfattet mere som personlig kommunikation end reklame.

Brug Marketing Automation til at kvalificere dine leads

Automatiseret markedsføring klinger lidt af spam, men formålet med et Marketing Automation system er ikke at sende en storm af markedsføring ud til din målgruppe på én gang. Det er faktisk det modsatte. Med Marketing Automation plejer du din målgruppe individuelt over tid for at opbygge et stærkt bånd med dem. Salget kommer først senere.

Det kaldes også “lead nurturing”.

Derfor er Marketing Automation blevet rigtig interessant i B2B-virksomheder, hvor indkøbet ikke sker ved et klik-på-en-knap på websitet, men kræver viden og dialog med kunden. Med det rette setup vil I kunne følge jeres målgruppe fra deres første besøg på hjemmesiden til de bliver en lukket ordre i jeres ordrebog - og under hele processen vil I kunne se, hvem der kommer tilbage til jer, og hvilke produkter eller ydelser de finder mest interessante.

Det er en stærk viden, I pludselig kan få fra de digitale kanaler.
- Brug den til at indgå i en effektiv salgsdialog baseret på faktisk og aktuel viden om den enkelte kundes behov og interesse. Så skal I dælme se jeres pipeline vokse!

Er vi klar til Marketing Automation?

Lad os vise jer potentialet ud fra konkrete eksempler i andre virksomheder lige som jeres. I forpligter jer ikke til noget som helst - andet end at sætte en kop kaffe på kanden.

Book en uforpligtende workshop