Vores leverancer består af følgende moduler

inovo ydelser

Ydelserne har til formål at etablere en teknisk inbound marketing platform og drive resultater gennem content marketing.

inovos ydelser kan således opdeles i to dele:

Etablering og drift af inbound marketing

 

Hvor etableringen af inbound marketing kan sammenlignes med at købe en bil, der kan flytte dig fra A til B, så svarer driften til den benzin, du skal bruge for at få bilen til at køre.

Hvad hulen er inbound marketing?


Hvad er inbound marketing

Introduktion til inbound marketing

Etablering af inbound marketing

inovo hjælper jeres virksomhed med at etablere en effektiv inbound marketing platform. Vi fastlægger strategi, værktøjer, processer og uddannelse. Forløbet tilpasses efter, hvordan jeres virksomhed i dag er organiseret omkring jeres arbejde med marketing.

Et workshop- og implementeringsforløb på 12-18 uger er normalt - hvorefter jeres virksomhed vil ligge i superligaen i forhold til at udnytte inbound marketing til at drive leads og salg. 

Kortlægning af customer journey

Kortlægning af customer journey

Fundamentet for alt arbejde med inbound marketing og salg er en dyb forståelse for kundernes indkøbsproces. Gennem kundeinterviews udarbejder inovo persona-beskrivelser, som detaljeret beskriver den måde, hvorpå kunderne vælger produkter og løsninger.

Content marketing

Spændende, brugbart og engagerende indhold er det brændstof, der skal bruges for at få inbound marketing motoren til at køre. Det er også ubetinget den del af inbound marketing driften, som tager længst tid.

Mange virksomheder ikke har nok ressourcer og kompetencer til at få produceret nok relevant indhold. Derfor hjælper inovo med både indholdsproduktion og promovering af indhold - lige fra idé til udførelse.

Lær mere om content marketing

Content marketing
Marketing automation

Marketing automation

Etableringen af marketing automation skal sikre en effektiv automatisering af de processer, der understøtter leadgenerering.

I samarbejde med vores kunder definerer vi de leadnurturing flows, som bedst understøtter kundernes indkøbsproces, herefter vælges på baggrund af de platforme man arbejder med et marketing automation system. Eksempler på Marketing Automation systemer kan være AutoPilot, HubSpot, Pardot eller Marketo.

Lær mere om marketing automation

Integration til CRM

inovo integrerer det valgte eller eksisterende system til CRM. Eksempler på CRM systemer kan være Salesforce og Microsoft CRM.

Ved at have en tæt sammenkobling mellem Marketing Automation og CRM kan vi levere marketing kvalificerede leads direkte videre til salg. Leads overføres med information om, hvad leadet har besøgt af sider, downloadet og brugt af søgeord. Hermed får sælgerne en yderst effektiv baggrund for en målrettet salgsindsats.

Integration til CRM

Drift af inbound marketing

Når vi har etableret de grundlæggende inbound marketing værktøjer, processer, uddannelse og målsætninger, kan vi begynde at eksekvere på strategien og høste resultaterne. Her har inovo en række værktøjer og ydelser, der kan hjælpe jeres virksomhed med at vækste, samt placere marketingafdelingen helt centralt i organisationen i forhold til vækst.

Indholdsproduktion og promovering

Indholdsproduktion & promovering

En massiv produktion af værdifuldt og engagerende indhold er brændstoffet, der skal skabe kontakt til nye kunder. Ofte har vores kunder ikke ressourcer til at producere tilstrækkeligt indhold til at nå vores leadgenereringsmål. inovo udarbejder i samarbejde med vores kunder månedlige editorial kalendere, som angiver de artikler, blogindlæg og content offers, der skal udarbejdes.

I forbindelse med indholdsproduktion udfører inovo desuden online marketing opgaver som adwords, SEO, e-mail marketing og marketing gennem sociale medier.

Leadnurturing programmer

inovo udarbejder i samarbejde med vores kunder leadnurturing programmer, som er kampagneorienterede og målrettede dialoger med potentielle kunder med henblik på at bringe dem tættere på et salg. Leadnurturing kampagner skal sikre, at de leads, som sendes videre til salg (overføres til jeres CRM løsning) er kvalificerede og købsparate.

Customer Journey, målrettet information, fokus på at flytte videre marketing- og salgspipelinen. Viden omkring kundens informationsbehov, effektivt salgs, salgskvalificerede leads, leadscoring, Sitecore arbejder med Customer Profiling.

Lead nurturing
Data analyse

Dataanalyse

Med en samlet inbound marketing strategi og en fælles marketing- og salgspipeline kan vi som noget essentielt måle den faktiske omsætning på eksekverede kampagner.

Vi udarbejder i samarbejde med vores kunder et Dashboard, som indeholder dataopsamling og tracking af online aktiviteter.

Rapportering tjener dels som ledelsesrapportering, således at ledelsen er informeret på de nøgletal, som interesserer dem. Herudover indeholder Dashboardet data vedr. traffikskabelse fra vores indhold og platforme, effektivitet af adwords kampagner.

Denne information anvendes til at optimere vores kampagner løbende.

Effektiv Telemarketing

Mange B2B virksomheder anvender telemarketing som en væsentlig aktivitet i forhold til at generere leads og møder, så sælgerne kan blive mere effektive. Effektiviteten af telemarketing er dog markant ringere i dag end det var 5 år tilbage.

Dette betyder, at telemarketing kampagner er dyre og ineffektive - hermed bliver sælgerne også mere ineffektive, da de ikke kan fokusere skarpt på kvalificerede salgsemner. Ved at kombinere telemarketing med vores discipliner indenfor inbound marketing oplever vi, at vi kan øge effekten af salg- og marketing markant.

Effektiv telemarketing

Samarbejde

inovo hjælper vores kunder med at vækste og salgs- og marketingcheferne til at blive superhelte i organisationen. De bedste resultater sker i et tæt samarbejde og derfor sammensætter vi et kundeteam, som er 100% inde i jeres forretning og udfordringer.

Se mere omkring samarbejdsformen med inovo

Tid til service for din marketing organisation?

Vil du se hvordan de bedste marketing afdelinger organiserer marketing

Book en gratis workshop