Dato: Lørdag den 27. maj 2017
Afsender: Lars fra inovo
Emne: Bruger vi tid på de forkerte kundeemner?
Dato: Lørdag den 27. maj 2017
Afsender: Lars fra inovo
Emne: Bruger vi tid på de forkerte kundeemner?
Dagens dilemma er enhver sælgers mareridt.
Du har brugt tid og energi på at identificere et kundeemne. Dialogen er godt i gang. I er mødtes et par gange, og hver gang er store muligheder blevet drøftet, vendt og drejet. Du har fremsendt et løsningsforslag, som er detaljeret, gennemarbejdet, lige i øjet.
Og så… sker der intet!
Du ringer til kunden. “Det er en super god løsning, meeeeen...
Og du ved godt, hvad klokken er slået. Det bliver ikke til noget.
Mange virksomheder oplever i dag, at deres salg støder på grund, fordi kunden hverken træffer en købsbeslutning eller en beslutning om ikke at gå videre.
De forbliver bare i status quo.
Hvorfor?
Er det fordi, det er de forkerte kundeemner, I har fat i? Var præsentationen ikke skarp nok? Gør konkurrenterne det bedre end jer?
Nej. Ikke nødvendigvis.
Problemet er ikke, at dine powerpoints ikke er smarte nok, eller at din salgsbrochure ikke præsenterer produkterne godt nok. Problemet er, at du fokuserer det helt forkerte sted i din salgsproces.
Du skal ikke fokusere på det, du gerne vil have din nye, potentielle kunde til at gøre - men på det, de allerede gør.
Det har vi skrevet lidt om her:
Hvorfor du skal arbejde med Challenger Sales og inbound marketing
Nu har vi tilbragt mange lørdage sammen her i inovopolet, hvor vi har drøftet dine udfordringer inden for salg og marketing. Har du nogensinde tænkt over, hvad dine kunders dilemmaer er? Og får I talt om det?
Ha’ en rigtig god lørdag.
Med venlig hilsen
Lars Norré
Direktør, inovo
Hver 2. lørdag behandler vi et salgs- og marketingdilemma fra den virkelige verden.
Få det sendt direkte til din indbakke.