Dagens dilemma

#inovopolet

Dato: Lørdag den 13. maj 2017
Afsender: Thomas fra inovo
Emne: Når kunderne ikke er købsmodne.

"Der er for mange dårlige leads på min liste, som ikke er klar til at købe. Hvad pokker stiller jeg op med dem?"

Emnelisten er en sælgers største styrke, men kvaliteten af den kan være svingende og afhænger meget af, hvor emnerne kommer fra (egne systemer, eksterne leverandører, online services). Sælgere går kolde i dårlige emnelister, når kontakten aldrig fører til videre salgsdialog

Derfor er der også mange emner, der går tabt. Der er ikke tid og ressourcer til at bruge kræfter på dem, som ikke er købeklar.

Hvad skal vi dog stille op med dem?

Det skal jeg fortælle dig.

Den digitale verden giver os faktisk helt nye muligheder for at bearbejde vores emnelister. Selvom et emne ikke er købsmoden lige nu og her, er det ikke ensbetydende med, at det aldrig bliver det.

Leads er som frugter - med den rette mængde sol og vand vil de over tid modne og blive plukkeklar. Nogle vil gå til, andre bliver aldrig helt gode. Men uden sol og vand er der ingen vækst overhovedet.

Sol og vand kaldes i min verden også for Lead Nurturing, og det har jeg skrevet lidt om her:

Lead Nurturing: Sådan plejer du dine leads, så de vokser op og bliver kunder

- Og det bedste ved det hele er, at teknikken klarer arbejdet for dig.
Du ved, at jeg er en sucker for marketing automation.

Kan du have en rigtig god lørdag!

 

Med venlig hilsen

Thomas Kjær Nielsen
Leverancechef, inovo

Modtag #inovopolet

Hver 2. lørdag behandler vi et salgs- og marketingdilemma fra den virkelige verden.

Få det sendt direkte til din indbakke.

Ved tilmelding afgiver du samtykke til, at inovo må markedsføre til dig som beskrevet i vores betingelser