Dagens dilemma

#inovopolet

Dato: Lørdag den 29. april 2017
Afsender: Thomas fra inovo
Emne: Virker facebook stadig?

"Facebook - det har vi prøvet, men det gav slet ingen resultater"

For et par år siden var Facebook på alles læber. Man var helt bagud af dansen, hvis ikke man havde en Facebook-side, som potentielle kunder kunne blive “fan” af. Det var jo gratis!

Som frådende vilddyr kastede vi os over Facebook og havde store ambitioner om at “gå i konstruktiv dialog” med kunderne og dele finurlige “backstage-billeder” fra vores arbejdsplads med de helt rigtige, sunde værdier.

Sikke et chok, da ingen rigtig gad at blive fan af kontorartikelproducenten eller transportfirmaet…

Mange Facebook-sider døde hen.

Facebook havde selvfølgelig også skumle planer om at tjene penge på deres brugermasse. Så det blev ikke ved med at være “gratis” for virksomheder at boltre sig derinde. Man måtte købe sig til synlighed - selv overfor den fanskare, man rent faktisk havde kæmpet sig til at få.

Strengt!

Nu er det Facebook-annoncer, vi alle taler om. Men derudover er der ikke meget, der har ændret sig. De bider stadig ikke så let på, de Facebook-brugere.

Det får mange til at tvivle. Kan man overhovedet skabe salg på Facebook?

Ja!
Det kan man.

Det har jeg skrevet lidt om her:

Facebook og B2B virksomheder: Sådan skaber du salg med Facebook

Ja, ja. Jeg ved, at du allerede har prøvet Facebook - MEN jeg vil vædde på, at du ikke har prøvet min metode ;)

Rigtig god lørdag!

 

Med venlig hilsen

Thomas Kjær Nielsen
Leverancechef, inovo

Modtag #inovopolet

Hver 2. lørdag behandler vi et salgs- og marketingdilemma fra den virkelige verden.

Få det sendt direkte til din indbakke.

Ved tilmelding afgiver du samtykke til, at inovo må markedsføre til dig som beskrevet i vores betingelser