Inbound marketing metoden

For os er der kun ét formål med inbound marketing metoden. Det er at øge volumen i toppen af salgstragten og konverteringen i bunden af salgstragten. Med andre ord er det vigtigste for os - og dig - kontinuerligt at generere leads og flytte dem skridt for skridt fremad til købet.

Salg og marketing inkluderer i dag en lang række digitale kanaler, som kan være en jungle at finde rundt i. Lad os være ærlige. Det er ikke alle, der lykkes med at anvende dem målrettet som taktiske værktøjer til at flytte en kunde frem mod et køb.

Styrken ved inbound marketing metoden er, at den strukturerer jeres indsats og dermed også brugen af digitale kanaler, så I altid har kundens indkøbsproces i fokus, når I arbejder.

I inbound marketing metoden arbejder vi med stadier i kundens indkøbsproces:

inbound marketing metoden

 

Tiltræk besøg med inbound marketing

TILTRÆK

For at udvide salgstragten må vi først arbejde med det, der tiltrækker potentielle nye kunder i målgruppen. Vi skal arbejde med jeres indhold, så det appellerer til de stadier i indkøbsprocessen, som målgruppen befinder sig i.

Du skal vide præcist, hvem du taler til i dine digitale kanaler, og hvad der betyder noget for dem lige nu og her. Nøglen til godt indhold, som tiltrækker, er nemlig at være bevidst om hvilke problemer, du kan løse for din potentielle, nye kunde i deres indkøbsproces.

Målgruppen flyttes til besøg

inovo kan lytte og lede de rigtige steder. Vi kan hjælpe med at kortlægge, hvilke emner, dine potentielle kunder researcher på i de tidlige faser af indkøbsprocessen, og hvilke spørgsmål der betyder mest for dem at få besvaret. Vi kan hjælpe med at kortlægge, hvordan de researcher - hvordan de bruger internettet og deres sociale netværk.

Vi arbejder med følgende tiltag for at tiltrække nye kunder:

  • Web som omdrejningspunkt

    I skal have en velfungerende webportal, hvor det er muligt at flytte rundt på og arbejde med indholdet. Alt indhold skal kunne effektmåles.


  • Blogging
    Kvalitetsindhold er ikke noget, der udarbejdes én gang, og så er det overstået. Du skal løbende være opmærksom på, hvad der rører sig hos din målgruppe og udarbejde indhold, som passer til det. Vi lærer dig at bruge blogging rigtigt.


  • Redaktionel kalender

    Kvalitetsindhold kommer ikke af sig selv. Det kræver indsigt og planlægning. 
Vi bruger en redaktionel kalender, som hjælper med at planlægge indhold lang tid frem og fordele ansvar for udarbejdelsen.


  • Promovering
    Imens kvalitetsindholdet er i gang, skal vi samtidigt sikre, at det også kan findes. Vores promoveringsplan giver dig overblik over, hvilke kanaler, målgruppen skal komme fra.


  • Indholdsbibliotek

    Det kræver tid og energi at udarbejde kvalitetsindhold, og derfor er det vigtigt at genbruge alt det gode, du har i forvejen. Indholdsbiblioteket samler sammen og viser mulighederne for at genbruge indhold senere hen.
Konverter dine besøgende til leads

KONVERTER

Anden del af inbound marketing metoden fokuserer på at konvertere de besøgende, som I tiltrækker, om til leads med kontaktoplysninger. I kan ikke bruge anonyme besøgende til noget, for dem har I ikke mulighed for at få en dialog med.

Konverter besøgende til leads

Vi skal have skabt noget indhold, som er så appellerende for de besøgende, at de får lyst til at afgive deres kontaktoplysninger for at få fat i det. Kontaktoplysningerne skal som minimum være deres e-mail.

Vi arbejder med følgende tiltag for at konvertere besøgende til leads:

  • Indholdstilbud
    Vi skal udarbejde et unikt indholdstilbud, som den besøgende vil opgive sine kontaktoplysninger for at få. Det kan være en e-bog, en undersøgelse, en webcast eller andet, der behandler en interessant problemstilling i dybden.

  • Landesider
    
Indholdstilbuddet promoverer vi igennem en række landesider, der er målrettet det stadie, de potentielle nye kunder befinder sig i. Siderne effektmåler og optimerer vi hele tiden på, så vi sikrer, at så mange, som muligt konverterer.

  • Formularer
    På landesiderne ligger der en formular, som skal udfyldes, før man kan modtage indholdstilbuddet. Vi ved præcist, hvad der skal til, for at få besøgende til at udfylde den.


  • Kontaktdatabase
    En kontaktdatabase samler alle kontaktoplysningerne sammen, så du kan begynde at arbejde med at flytte leads frem i salgstragten, indtil de bliver kunder.
Gør dine leads til kunder

LUK

Tredje del af inbound marketing metoden har fokus på at flytte jeres leads frem i salgstragten til at blive kunder hos jer. Det er ofte her, at ansvaret og dialogen flytter fra marketingafdelingen over til salgsafdelingen, så det er vigtigt, at sælgeren bliver klædt godt på med information fra kontaktdatabasen. Kommunikationen skal hænge sammen i alle led af indkøbsprocessen.

Gør leads til kunder

Ved at arbejde datadrevet og måle på alle leadets interaktioner med jeres indhold og digitale kanaler, kan vi udarbejde en struktureret plan for, hvad der skal kommunikeres nu - i dette afgørende stadie - for at flytte leadet frem til at blive kunde.

Vi arbejder med følgende tiltag for at få leads til at blive til kunder:

  • Leadscore
    
Leadet skal have en vis kvalitet, før det er klar til at blive kontaktet af en sælger. Hvis I kontakter det for tidligt, kan I risikere at skræmme det væk. Vi hjælper med at beregne den leadscore, der afgør, om leadet er klar.

  • Marketing Automatisering
    For at modne leadet og øge dets kvalitet, arbejder vi med marketing automatisering. Det er typisk ved hjælp af e-mails, der automatisk sendes til leadet i en bestemt rækkefølge, og som kan afsløre, hvor stort et engagement, leadet har i jeres produkt eller ydelse.

  • Workflows
    I bearbejdelsen af leadet opsamler vi data om leadets adfærd. De data bruger vi sammen med marketing automatisering til at udløse forskellige budskaber, som passer præcist til leadets adfærd.
Glæd dine kunder og gør dem til ambassadører

GLÆD

Sidste del af inbound marketing metoden fokuserer på at skabe glade kunder og fastholde dem i lang tid. Vi kigger på, hvordan de digitale kanaler og vores nye viden om kunderne kan bruges til at yde eminent, god kundeservice til eksisterende kunder.

Gør kunder til ambassadører

Hvis du lykkes med at glæde dine kunder, har du ikke blot sikret dig muligheden for fortsat at hjælpe dem med nye udfordringer. Du får også ambassadører for din virksomhed, som hjælper med at tiltrække nye, potentielle kunder.

Vi arbejder med følgende tiltag for at gøre kunder til ambassadører:

  • Segmentering

    På baggrund af data skal vi inddele kunderne i nogle grupper, som vi kan arbejde videre med.


  • Overvågning af sociale medier

    Sociale medier er oplagte til at pleje forholdet til eksisterende kunder - og samtidigt vise udadtil, at I har ambassadører. Vi hjælper med at organisere kundeservice omkring de sociale medier og overvåge dialogerne, så I kan række ud til kunderne med svar og relevant indhold.


  • Spørgeskemaer

    Hvis I gerne vil vide og ikke blot tro, at I har tilfredse kunder, så bliver I nødt til at spørge dem. Vi hjælper med at gennemføre spørgeskemaundersøgelser, hvor vi måler på kundetilfredshed og lægger en plan for at arbejde med dem, der ikke er tilfredse.


  • Målrettet indhold

    Når eksisterende kunder besøger jeres digitale kanaler, sørger vi, for at der er målrettet indhold til dem på baggrund af det segment, de tilhører.

Lad mig se inbound marketing metoden anvendt i min virksomhed

Vi kan vise dig det trin for trin, men det kræver, at vi mødes. Lad os pakke metodeapparatet ud hos dig og vise, hvordan inbound marketing konkret vil se ud i din virksomhed.

Book en gratis workshop