CASE

Waoo

 

Den lynhurtige digitale salgsmotor er den, der skaber Waoo-effekten!

 

Konkurrenterne har været i gang i mange år. Derfor var det afgørende for Danmarks førende leverandør af internet, tv og telefoni lynhurtigt at få opbygget en effektiv digital salgsmotor. Den skulle sende en kontinuerlig strøm af friske leads frem til de store energi- og fibernetselskaber, som står bag Waoo - og her er der altså tale om et temmelig komplekst teknisk setup. For de indsamlede leads skal ikke bare automatisk havne hos den rette partner, der forsyner området, leadet bor i. Leadet skal også automatisk modtage personaliseret og relevant indhold baseret på deres aktuelle situation og kundetilhørsforhold.

Opgaven

Waoo vil have flere nye kunder. Men en del af vækststrategien er også at få mere ud af eksisterende kunder og være bedre til at fastholde dem. Selv med en kåring som Danmarks bedste internet 8 år i træk er der ikke tid til at hvile på laurbærene. Der skal arbejdes hårdt på at lykkes med strategien - og inovos marketing automation setup er et vigtigt redskab i det arbejde.

Vores samarbejde med inovo har på kort tid løftet os til den digitale superliga i forhold til at bruge data, automatisering og personalisering på tværs af kundekontaktpunkter
Jørgen Steensgaard, Adm. Direktør i Waoo
Lovlige samtykker
Lovlige samtykker

Der skulle etableres en struktureret proces for indsamling og dokumentation af samtykker på nye leads og eksisterende kunder.

Personlige salgsflow
Personlige salgsflow

Al kommunikation skulle tage udgangspunkt i modtagerens aktuelle situation, så Waoo kan tilbyde det rette produkt hver gang.

Større kundetilfredshed
Større kundetilfredshed

Samtidig skulle en god introduktion for nye kunder sikre en positiv oplevelse af produktet og dermed lavere kundeafgang.

Mersalg
Mersalg

Et vigtigt led i vækststrategien er at få værdien pr. kunde op. Derfor skulle der igangsættes flere 'intelligente' mersalgskampagner.

Løsningen

inovo har leveret en teknologiplatform, der indsamler, sorterer og modner leads og kunder. Hele processen fra indsamling til modning er automatiseret og kræver ingen manuel håndtering.

inovo har på rekordtid udviklet en avanceret salgsplatform, som gør, at vi 1) har fuld dokumentation for indsamlede samtykker, 2) kan drive intelligente, datadrevne salgsprogrammer med udgangspunkt i vores viden om kunderne, og 3) kan tracke brugeradfærden på tværs af vores digitale platforme. Det giver os mulighed for at tilpasse salget kunderejsen, fremfor at kunden skal tilpasse sig vores salgsmetode.

Marketing Automation

Et marketing automation setup sikrer en rød tråd fra leadgenerering til salgsmodning.

Sådan fungerer løsningen

Vi indsamler leads med gamification

Konkurrencer er måske kliché, men de virker. Især når de er pakket ind i en god fortælling. Waoo fik gennem forskellige konkurrencer indsamlet og fornyet samtykker på leads og eksisterende kunder. Samtidigt blev konkurrencerne brugt til at indsamle relevante data om leadet til brug i den efterfølgende markedsføring. En billig og effektiv måde at leadgenere og opbygge brugbare segmenter på.

Vi tilfører produktet merværdi

I stedet for at fortælle om tv-pakkernes indhold satte vi dem i en relevant kontekst. Med Sportskalenderen kunne Waoo give sine kunder det komplette overblik over årets sportsbegivenheder samtidigt med, at de kunne vise hvilke kanaler og tv-pakker, kampene kunne ses på. På den måde blev markedsføringen af produktet værdifuld for kunderne.

Vi giver salgsteamet bedre dialoger

Salgsteamet kan få indsigt i den indsamlede data om leadet. Så inden sælgerne ringer leadet op, ved de hvilke produkter, leadet har vist interesse for eller allerede har købt. På den måde starter sælgerens dialog det rette sted på kunderejsen.

Helt konkret

inovo har udført følgende opgaver for Waoo

Kontaktperson for Waoo

Der ligger mange tanker bag alt det arbejde, du lige har set.

Så hvis du er inspireret, men gerne vil høre lidt flere detaljer, er du meget velkommen til at tage fat i mig.

Lars Norré
Direktør i inovo

Tlf. +45 4070 0899
Mail lars.norre@inovo.dk

Vent! Der er mere...

Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.