Pragmasoft

Konsulentvirksomheden Pragmasoft har nogle af landets dygtigste udviklere og masser af praktisk erfaring med både at udvikle og drive e-handelsløsninger. Gennem de seneste 8 år har de været LEGO’s eksterne udviklingshus og levet lidt i det skjulte. Nu ønsker direktør Ole Dahl Mansfeld at vise hele verden, hvor stærke Pragmasoft er inden for digitale løsninger.

Sammen med inovo vil Pragmasoft positionere sig i e-handelsmarkedet. Målet er at komme på indkøbernes “shortlist” over potentielle leverandører, når der skal investeres i nye B2B e-handelsløsninger. Tilgangen er, ligesom navnet lover, pragmatisk. For som direktør Ole Dahl Mansfeld siger:

“Det ligger dybt i Pragmasofts DNA, at vi er pragmatikere og dybt seriøse omkring vores håndværk. Derfor falder det os naturligt, at potentielle kunder finder os gennem nærværende og relevant indhold frem for, at vi “forstyrrer” kunden i en salgsproces. Vores salgsproces er baseret på, at vi udarbejder og deler faglig relevant og værdifuld viden.”

Ole Mansfeld, direktør i Pragmasoft

Direktør i Pragmasoft, Ole Mansfeld

De spørger, vi svarer. Mere pragmatisk bliver det ikke

Pragmasoft kan gennem inbound marketing metoden forene deres pragmatiske DNA med målet om at positionere sig på e-handelsmarkedet. For i inbound marketing handler det ikke om kold canvas og fancy slogans, men om at sætte kunden i centrum.

Når en kunde skal indkøbe en e-handelsløsning, melder der sig en lang række spørgsmål for hvert skridt, kunden tager i retningen af en beslutning. De spørgsmål har Pragmasoft et svar på - et rigtig godt svar endda, baseret på mange års erfaring, og de svar skal nu frem i lyset. 

Pragmasoft logo

Svarene er nemlig fundamentet for den salgsmotor, der skal tiltrække nye, potentielle kunder, som netop nu er i færd med at researche og blive klogere på e-handelsløsninger. De spørger fx gennem søgninger på google, og gennem netværk på sociale medier. Her vil Pragmasoft være til stede, lytte og svare. Så simpelt er det.

Pragmasofts inbound marketing motor ser således ud:



Pragmasoft inbound motor

Eksempel på inbound marketing indsats

En af grundstenene i inbound marketing metoden er at udarbejde et såkaldt “content offer”, som målgruppen kan bruge i deres research efter svar. Pragmasoft har sammen med inovo netop lagt sidste hånd på e-bogen “Den forretningsorienterede kravspecifikation”, som skal give nye potentielle kunder viden og værktøjer til at indkøbe e-handelsløsninger mere professionelt og i overensstemmelse med deres forretningsmål.

E-bogen er blevet til, fordi Pragmasoft har talt med kunder. Igen, så simpelt er det.

Ved at tale med nye og eksisterende kunder fik Pragmasoft indblik i de spørgsmål, der bliver stillet igennem hele beslutningensprocessen, og herfra gav indholdet næsten sig selv.

E-bogen succes med B2B e-handel

Nu er e-bogen bindeleddet i en større kampagne, som inovo og Pragmasoft kører sammen. Kampagnen stiller skarpt på ledelsens rolle under indkøb af e-handelsløsninger, særligt de temaer, som en ledelse bør adressere i forbindelse med indkøb af it og e-handelsløsninger.

E-bogen kan downloades via sociale netværk såsom LinkedIn. Når det sker, får Pragmasoft værdifulde leads ind i salgsmotoren - leads, som, de ved, interesserer sig for emnet og måske endda sidder midt i en researchfase, Pragmasoft kan byde ind i.

I samarbejdet med Pragmasoft har inovo bidraget med

  • Konceptudvikling
  • Persona-analyse
  • Design af salgsproces
  • Implementering af Salesforce CRM
  • Implementering af Marketing Automation
  • Integration mellem Marketing Automation og Salesforce CRM
  • Udarbejdelse af content marketingkampagne

På udkig efter effektiv og værdiskabende marketing?

Få indblik i, hvordan jeres virksomhed systematisk kan blive en leadgenereringsmotor

Book en gratis workshop