CASE

Nordic RPA

 

Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.

 

I en opstartsvirksomhed skal der tryk på salget. Især når produktet er blandt det første af sin slags, og døren til markedsandelene står vidt åben. Men der er sjældent hænder nok til alle de opgaver, der skal løses. Med lynets hast. Og helst i går. Derfor lånte medstifter og partner i Nordic RPA, Peter Sønderlyng, et ekstra sæt hos inovo til at opbygge en digital salgsmaskine, som fra dag 1 kunne hjælpe deres travle sælgere i gang med salget.

Opgaven

Nordic RPA lever selv af robotautomatisering. De udvikler softwarerobotter, der kan udføre noget af det trælse og tidskrævende manuelle arbejde, som findes i mange virksomheder. Derfor så de også straks potentialet i at automatisere deres egen salgsproces, så der kunne komme fuld tryk på salget fra dag 1.

Nyt website
Nyt website

Websitet skulle have et visuelt løft, men vigtigst af alt være med til at modne potentielle kunder i overvejelsesfasen.

Klar kommunikation
Klar kommunikation

Med et videnstungt produkt er der risiko for, at modtageren hurtigt bliver ‘hægtet af’. Derfor skulle der nye øjne på indholdet.

Automatiske flows
Automatiske flows

Sælgeren bruger meget tid på at “uddanne” kunderne til at forstå mulighederne i produktet. Den del skulle automatiseres.

Salgkvalificerede leads
Salgkvalificerede leads

I stedet skulle sælgeren i bruge sin tid på alle de salgkvalificerede leads, der er klar til en egentlig salgsdialog.

Løsningen

inovo etablerede et fuldt digitalt økosystem på bare 3 måneder.

Website på Wiz

Solid website-platform med indbygget marketing automation.

Marketing Automation

Et marketing automation setup sikrer, at nye besøgende på nordicrpa.com bliver til nye salgsemner.

Sådan fungerer løsningen

Vi skaffer leads til salg

For Nordic RPA var der ét altoverskyggende formål med løsningen: At få opbygget en effektiv salgsmotor. Derfor er leadgenerering tænkt ind i alle led. Lige fra bløde konverteringer gennem chat og download af materiale til hårde konverteringer gennem mødebooking, webinar og morgenseminar. På den måde er der mange indgange til en salgsdialog.

Vi gør det komplekse lidt lettere

Der er et højt fagligt niveau blandt konsulenterne i Nordic RPA. Det betyder også, at der er risiko for utilsigtet at skabe en forståelsesbarriere. Målgruppen har aldrig beskæftiget sig med robotteknologi i praksis - og hvis de ikke forstår det eller kan omsætte det til noget brugbart i deres dagligdag, kan det gå hen og blive en barriere for salget. Derfor blev alt det fagtunge sprog vendt på hovedet og i stedet kommunikeret fra modtagernes vinkel.

“Work smarter not harder”

Med marketing automation kan Nordic RPA arbejde smartere. Et automatiseret modningsflow tager imod alle nye leads. Gennem mails, guides og video bliver de ført gennem en læringsrejse og kommer ud på den anden side med en større viden om RPA. Det gør det lettere for sælgerne at tage en dialog, og vejen til et salgsmøde bliver kortere.

Helt konkret

inovo har udført følgende opgaver for Nordic RPA

Kontaktperson for Nordic RPA

Der ligger mange tanker bag alt det arbejde, du lige har set.

Så hvis du er inspireret, men gerne vil høre lidt flere detaljer, er du meget velkommen til at tage fat i mig.

Lars Norré
Direktør i inovo

Tlf. +45 4070 0899
Mail lars.norre@inovo.dk

Vent! Der er mere...

Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.
Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.