CASE

KIA Danmark

 

Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.

 

Bilbranchen er på mange måder en homogen branche. Set udefra. Men det er KIA ved at lave om på. Gennem de seneste år har de arbejdet hårdt på at skille sig ud, blandt andet med nye, højteknologiske produkter og markedets bedste garanti. Nu er slaget kommet til markedsføringen. Marketing manager Kenneth Steel vil væk fra “corporate floskler” og i stedet tale direkte og i øjenhøjde med kunden. På det rigtige tidspunkt og om det rigtige emne. Til det skal han bruge marketing automation - og inovo.

Opgaven

KIA behøver vist ingen introduktion. Ifølge tallene besøger flere hundrede tusinde websitet - hver måned - og heri ligger hele udfordringen. For KIA kan ikke tage personligt imod hver af os, sådan som de gerne vil. I hvert fald ikke uden hjælp fra marketing automation.

Marketing automation
Marketing automation

Der måtte ikke være langt fra tanke til handling. KIA var interesseret i et marketing automation system, som var let at komme i gang med.

Automatiske flows
Automatiske flows

Når en besøgende på websitet udviser tegn på købsadfærd, skal et automatisk salgsflow straks gå i gang.

Bedre segmentering
Bedre segmentering

Det skulle være slut med at sende én mail til alle. KIA vil kommunikere præcist det, kunden synes, er relevant at modtage.

Flere prøveture
Flere prøveture

Formålet er at sikre en struktureret proces, som sender flere potentielle kunder på prøveture hos forhandlerne.

Løsningen

inovo etablerede på blot 6 måneder et fuldt marketing automation setup med segmenterede kundeprofiler, nysalgsflows og mulighed for løbende kampagneindsatser.

 

Marketing Automation

Marketing automation setup'et indeholder segmenterede kundeprofiler, nysalgsflows og mulighed for løbende kampagneindsatser.

Sådan fungerer løsningen

Vi opbygger kundeprofiler

Det er svært at tale direkte og i øjenhøjde med nye potentielle kunder, hvis man ingenting ved om dem. Derfor sørger løsningen for, at der bliver indsamlet viden om hvert lead. Hvilken bil de har, hvornår de købte den, hvilken de drømmer om, og hvornår de begynder at røre på sig i købermarkedet. Det er nogle af de data, vi indsamler gennem CRM, website og email.

Vi er klar, når de viser købsadfærd

Når et lead udviser en adfærd, vi betragter som en begyndende købsadfærd, starter et målrettet nysalgsflow. Her bruger vi de segmenterede data til at ramme plet i første hug, så chancen for at få startet en god salgsdialog ude hos forhandleren er større.

I mellemtiden modner vi dem

Hvis et lead ikke er i en aktuel købssituation, bruger vi kræfterne på at bevare den tætte kontakt og loyalitet over for KIA. Gennem forskellige kampagner inspirerer og rådgiver vi samtidigt med, at vi bliver klogere på deres interesser.

Det er positivt at se, at vi kan få tilmeldte til at engagere sig gennem vores mails og indikere en interesse både for vores produkter og arrangementer.

Helt konkret

inovo har udført følgende opgaver for KIA Danmark

Kontaktperson for KIA Danmark

Der ligger mange tanker bag alt det arbejde, du lige har set.

Så hvis du er inspireret, men gerne vil høre lidt flere detaljer, er du meget velkommen til at tage fat i mig.

Lars Norré
Direktør i inovo

Tlf. +45 4070 0899
Mail lars.norre@inovo.dk

Vent! Der er mere...

Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.
Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.
Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.