Firmasundhed Danmark

Historien starter med at forstå kunderne

At Firmasundhed vil spise kirsebær med de store, er ikke en underdrivelse. For Firmasundhed skal ud på et marked, der er kendetegnet af store spillere som PFA og Falck Healthcare. Og med så store konkurrenter er det nødvendigt at komme en strategisk gameplan, der er ambitiøs, langsigtet og tager udgangspunkt i deres kunders reelle behov.

Og det gør Firmasundhed.

For medmindre du hedder Steve Jobs, bør al innovation, marketing- og salgsarbejde tage afsæt i en grundig afdækning af potentielle kunders behov og forståelse af deres kunderejse fra research til køb.

Hos Firmasundhed Danmark er det derfor essentielt at opbygge et bæredygtigt koncept indenfor sundhedsordninger, som er baseret på dyb viden og forståelse af kundernes behov.

“Ved at tage dialogen med potentielle kunder, kan vores konceptudvikling og kommunikation tage udgangspunkt i faktiske behov, som de bliver formuleret af kunderne. Samtidigt kan kundeindsigt sikre, at Firmasundheds kommunikationsindsats tager udgangspunkt i at afdække og løse de faktiske problemer, som målgruppen sidder med.”

forklarer Lars Norré, inovo A/S. 

Thomas og Jacob fra Firmasundhed Danmark

Man støder sjældent ind i mere ambitiøse og engagerede erhvervsfolk end Thomas Grundal-Rasmussen og Jacob Gjetterman.

Stor faglig viden og en stærk vision om at gøre danske arbejdspladser til bedre arbejdspladser har ledt til en ny virksomhed, Firmasundhed, som leverer sundhedsordninger til virksomheder.

I processen om at forstå Firmasundheds kunders behov, blev der udført dybdegående interviews med en række ledelsesansvarlige, hvor behov og kunderejse blev afdækket. Interviewene blev til sidst sammenfattet i en udarbejdelse af en persona.

Jacob Gjetterman, Firmasundhed udtaler:

“Kundeindsigten som kom til verden på baggrund af målgruppe interviewene ændrede hele vores koncept. Vi fik øjnene op for helt nye ydelser, vi skulle levere til kunderne. Samtidig viste det sig, at ledere var meget fokuserede på ledelsessparring i forhold til at skabe sunde virksomheder, der trives og med fokus på at nedbringe sygefraværet, hvilket fik os til at gå dybere ind i vores kunderelationer og få sundhedspolitik og sundhedsmonitorering på programmet.”

Firmasundhed Danmark logo

Inbound marketing kampagner

Med dyb kundeindsigt følger det næste naturlig trin: At skabe det bedste content og marketingmateriale, der kan hjælpe kunderne med at løse de udfordringer, de sidder med til dagligt. Hos inovo kalder vi den disciplin for inbound marketing.

Formålet med inbound marketing kampagner er simpelt: At tiltrække og konvertere besøgende til leads, som kvalificeres til at være købsparate.

Sammen med Firmasundhed har vi opsat en salgs- og marketingmotor, der består af nedenstående kanaler. Ved at sammenkoble Marketing Automation platform med Firmasundheds CRM system, får Firmasundhed en sammenhængende “datakæde”, der omfatter kunderejsen fra besøgende til kunde, og som samtidigt gør det muligt at både måle og optimere på marketing- og salgsindsatser.

  • Webportal

  • Sociale medier

  • Marketing Automation

  • CRM

Firmasundhed skaber således relevant content, der stiller skarpt på deres kunders specifikke behov, og kan måles ned til mindste detalje.

En inbound marketing kampagne for firmasundhed

“Tag hånd omkring stress på arbejdspladsen”

I januar 2016 lanceres kampagnen “Tag hånd om stress på arbejdspladsen”.

Formålet med kampagnen er at skabe kontakt og dialog med HR ansvarlige med henblik på at levere stress monitorering.

E-bogen Sådan forebygger du stress på arbejdspladsen

Blogindlæg fra Firmasundhed Danmark

En række blogindlæg understøtter budskabet i bogen og er målrettet HR-ansvarlige i udvalgte danske virksomheder. Ved at fokusere på en række høj relevante stress problemstillinger i de udvalgte virksomheder, f.eks. omkostningerne ved at have medarbejdere som er lagt ned af stress, den manglende ledelsesmæssige fokus på problemstillingen, samt hvor let det er at undgå stress gennem stressmonitorering vil vi overtale de HR-ansvarlige til at download e-bogen.

Når potentielle kunder har downloadet e-bogen, starter vores Marketing Automation system med at sende relevante mails til dem - også kaldet leadnurturing. Med leadnurturing får de enkelte leads individualiserede emails, via et email-flow, vi har konfigureret.

På baggrund emnets behov og adfærd vil de enkelte leads kvalificere sig til at være “købsparate”, og automatisk flyttes over til CRM systemet, Salesforce. Her vil de nu være klar til at få en opringning og en dialog, der er 100 % baseret på deres behov og adfærd.

I samarbejdet med Firmasundhed har inovo bidraget med:

  • Konceptudvikling
  • Persona-analyse
  • Design af salgsproces
  • Implementering af Salesforce CRM
  • Implementering af Marketing Automation
  • Integration mellem Marketing Automation og Salesforce CRM
  • Udarbejdelse af content marketing kampagne
  • Teknologiforståelse og projektlederegenskabe

På udkig efter en effektiv salgsmotor?

Få indblik i, hvordan jeres virksomhed systematisk kan skabe en leadgenereringsmotor

Book en gratis workshop