CASE

Axacon

 

Første salgsmøde tikkede ind dagen efter lancering. Vi ramte fuldstændig plet.

 

Det var en eftermiddag i september, der skete noget helt særligt på et kontor i Randers. Ulrik Gavlshøj Petersen, ny direktør i den 20 år velfunderede konsulent- og softwarevirksomhed Axacon, hentede vores guide og fik en aha-oplevelse, som kastede nyt lys over hans visioner for Axacon. Det blev starten på et forrygende samarbejde mellem inovo og Axacon. I dag er det Ulrik selv, der oplever, at nye kunder kommer til ham, fordi Axacons markedsføring giver dem en aha-oplevelse.

Det unikke ved inovo er, at de forstår salgsudfordringen i dybden i den type virksomhed, som vi er. De ved hvilke håndtag, der skal drejes på, for at skabe succes, og så har de erfaringen til at kunne følge det helt i mål.
Ulrik Gavlshøj Petersen, direktør i Axacon

Opgaven

Axacon er en virksomhed i forandring. 20 år i branchen som leverandør af Warehouse Management Systemer (WMS) har etableret et solidt produkt i markedet. Dét kom bare slet ikke til sin ret gennem virksomhedens markedsføring. Så det skulle vi sammen lave om på.

Nyt website
Nyt website

Websitet skulle have et visuelt løft og placeres på en platform, der giver flere muligheder for at handle på gode ideer.

Klar kommunikation
Klar kommunikation

Den fagtunge feature-kommunikation skulle udskiftes med klar tale om de konkrete problemer, Axacon er specialister i at løse.

Flere leads
Flere leads

Der skulle flere dialoger i gang inden for en udvalgt målgruppe, for Axacon har ambitioner om at vækste godt nationalt og internationalt.

End-to-end salgsproces
End-to-end salgsproces

Et fuldt setup skulle sikre en struktureret salgsproces helt fra den første annonce på nettet til den endelige kontraktforhandling.

Løsningen

inovo etablerede et fuldt digitalt økosystem på bare 3 måneder.

Website på Wiz

Solid website-platform med indbygget marketing automation og CRM.

Marketing Automation

Et marketing automation setup sikrer, at nye besøgende på axacon.dk bliver til nye relationer for Axacon.

Sådan fungerer løsningen

Vi guider frem for at sælge

Fordi det er en stor og vigtig beslutning at investere i et Warehouse Management System, er der mange interessenter inde over købet. De skal alle sammen se og forstå, hvorfor Axacon er det rette match for dem. Axacon kender sin målgruppe rigtig godt. Dén viden bruger vi nu aktivt i markedsføringen til at åbne for nye salgsdialoger.

Vi modner dem til et køb

Nye potentielle kunder kommer igennem skræddersyede mailflows, så vi kan modne dem til et køb af Axacons ydelser. Selvom det sker helt automatisk, oplever de det som en personlig service. Salgsdialogen starter derfor ikke som kold kanvas, for der er på forhånd opbygget en relation.

Ingen bliver tabt på gulvet

Axacons sælgere har mange dialoger i gang samtidigt. Det er vigtigt, at de bevarer overblikket og bruger deres tid på de rette emner. Derfor hjælper vores løsning med at sortere i leads og finde de salgskvalificerede. Det sker blandt andet via pointgivning kaldet leadscoring.

Løsningen havde kun været i luften i én dag, da vi fik vores første salgskvalificerede lead. Virksomheden tog fat i os og ville gerne booke et møde. For vi havde ramt fuldstændig plet med vores ‘nede-på-jorden’-kommunikation. Det var stærkt!

Fra ukendte besøg til salgsklare leads.

 

Hos Axacon er målgruppen ikke længere bare et tal i Google Analytics. De er identificerede personer med hver deres kundeprofil i CRM. Axacon kan derfor kommunikere meget præcist med de personer, der viser interesse.

 

Sådan ser en kundeprofil ud

Alle, der viser interesse og giver samtykke, får en profil i systemet. Det er ikke for at overvåge, men for at undgå at “spamme” - og det gælder både i markedsføring og salg. Med profilerne kan Axacon sende relevante budskaber med rette timing og yde en reel service frem for at støje unødvendigt.

Helt konkret

inovo har udført følgende opgaver for Axacon

Kontaktperson for Axacon

Der ligger mange tanker bag alt det arbejde, du lige har set.

Så hvis du er inspireret, men gerne vil høre lidt flere detaljer, er du meget velkommen til at tage fat i mig.

Lars Norré
Direktør i inovo

Tlf. +45 4070 0899
Mail lars.norre@inovo.dk

Vent! Der er mere...

Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.
Visuel A/S fik værktøjerne i egen hånd. Nu bygger de en digital salgsmotor.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Når kunden er i markedet, er KIA klar. Marketing automation sikrer, at alle leads bliver behandlet.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.
Her er website og marketing automation det ekstra sæt hænder, sælgeren ikke har.