Hvorfor du skal arbejde med Challenger Sales og inbound marketing

Skrevet af: Lars Norré d. 26. maj 2017

Mange virksomheder oplever, at deres salg støder på grund - midt i salgsdialogen - fordi kunden hverken træffer en købsbeslutning eller en beslutning om ikke at gå videre. De strander bare i status quo. Hvorfor? Læs her hvordan du kan sætte skub i salget ved at kombinere to veldokumenterede metoder: Challenger Sales og inbound marketing.

Læs indlæg

Lead Nurturing: Sådan plejer du dine leads, så de vokser op og bliver kunder

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 09. maj 2017

Sælgerne gider dem ikke - de leads, der ikke er klar til at købe varen. De er bare tidsspilde. Så hvad stiller man op med dem? Skal de bare “smides ud”? Nej for pokker! Den digitale verden giver nye muligheder for at bearbejde dine leads, og dem skal du benytte. Læs her hvordan du får modnet de tøvende leads og gør dem til kunder.

Læs indlæg

Facebook og B2B-virksomheder: Kan man sælge på Facebook?

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 27. april 2017

Er du også en af dem, der ad flere omgang har givet Facebook en chance, men ikke rigtig set de store resultater på bundlinjen? Så er du ikke den eneste. Men det er ikke Facebook, der er problemet. Læs her hvordan du får en mere salgsdrevet tilgang til Facebook.

Læs indlæg

Få mere afkast af jeres messestand: Sådan kobler I inbound marketing på jeres messedeltagelse

Skrevet af: Lars Norré d. 30. marts 2017

Det er de færreste virksomheder, der har fokus på at måle og maksimere afkastet af en messe. Der er et kæmpe potentiale i at koble dine messeaktiviteter sammen med en digital proces - især efter, at messen er slut.

Læs indlæg

Den “empowered” kunde - Sådan køber kunderne ind i dag

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 15. marts 2017

Det er blevet sværere at sælge, for dine kunder er "empowered". De har genvundet magten over deres indkøbsproces og researcher hellere på egen hånd frem for at tale med en sælger. Læs her hvordan du skal sælge til den "empowered" kunde.

Læs indlæg

Brug for parterapi? Når Salg og Marketing ikke samarbejder

Skrevet af: Lars Norré d. 03. marts 2017

Det er vigtigere end nogensinde, at Salg og Marketing samarbejder. Marketing har fået enorm stor betydning for at fylde pipelinen med nye salgsemner, nu hvor kunderne i højere grad forsøger at undgå at få en anmassende sælger i røret. Omvendt har Marketing brug for salgsafdelingens viden om kunderne for at få dem i tale. Læs her hvordan I får gang i samarbejdet.

Læs indlæg

Hvilket Marketing Automation system skal DU vælge? Få en gennemgang her.

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 15. februar 2017

Marketing Automation systemer er hotte lige nu, og du har nok allerede hørt om Adobe, Salesforce, HubSpot, Sitecore XP osv. Men hvilket Marketing Automation system er det rigtige at vælge for jer? Jeg giver her mine gode råd med på vejen og 3 trin til at komme godt fra start.

Læs indlæg

Salgschefen skal i 2017 gentænke salgsafdelingen!

Skrevet af: Lars Norré d. 20. januar 2017

Tiden er inde, hvis du som salgsansvarlig vil undgå at spænde ben for muligheden for at vækste fremover. I 2017 skal hele salgsorganisationen gentænkes. Læs her hvorfor og hvordan du kan gentænke salgsfunktionen, så den bliver langt mere effektiv og resultatskabende.

Læs indlæg

Indhold er ikke bare indhold - Sådan får du salg ud af Content Marketing

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 06. januar 2017

Hvad skal du bruge 25 artikler, infografikker og videoer til, hvis du ikke får salg og vækst af det? Content Marketing er ret hot i Danmark lige nu, men pas på! Det kan sluge mange interne og eksterne ressourcer. Læs her hvordan du får salg ud af Content Marketing.

Læs indlæg

Case: Sådan får Firmasundhed leads fra Marketing Automation

Skrevet af: Line Juel Lauridsen d. 16. august 2016

Firmasundhed Danmark er et godt bevis på, at du ikke behøver være en stor, etableret virksomhed for at bygge en effektiv, digital salgsmotor. Marketing Automation er for alle! Med få midler og en stor fortællelyst fik vi på bare et halvt år generet masser af leads til salgspipelinen. Kig med i maskinrummet og bliv inspireret. 

Læs indlæg

Valg af marketing automation - hvad er de vigtigste funktioner?

Skrevet af: Line Juel Lauridsen d. 27. juni 2016

Marketing automation har mange unikke funktioner, som er uundværlige i en moderne marketingafdeling. Der er dog stadig mange virksomheder, som endnu ikke er kommet rigtig i gang med at gøre brug af marketing automation - måske fordi der er så mange forskellige muligheder, at det kan virke en smule uoverskueligt.

Læs indlæg

Hvad er forskellen på inbound marketing og traditionel marketing?

Skrevet af: Line Juel Lauridsen d. 17. juni 2016

Forbrugerne gider ikke mere. De er godt trætte af at blive bombarderet med ligegyldige tilbud i tide og utide. Du skal derfor til at tænke anderledes i din markedsføringsstrategi, hvis du vil være med til at sikre, at din virksomhed kan blive ved med at hverve både nye og gamle kunder i fremtiden.

Læs indlæg

Søgemaskineoptimering (SEO) har ændret sig - Sådan opnår du resultaterne nu

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 03. juni 2016

De gamle SEO-teknikker virker ikke længere. For søgemaskineoptimering er i dag ikke en isoleret, teknisk disciplin, men en helt fundamental del af jeres marketing og kommunikation. Læs her hvad Google lægger vægt på i dag, og hvordan du opnår resultaterne.

Læs indlæg

Salgsafdelingen bør definere det salgskvalificerede lead

Skrevet af: Lars Norré d. 31. maj 2016

Kvalitet og kvantitet hænger ikke altid sammen, når talen falder på leads. Det er afgørende at salgsafdelingen definerer et salgskvalificeret lead, hvis virksomheden vil fokusere på leads, der rent faktisk ender ud i salg frem for blot at skabe så mange leads som muligt. Det er ikke antallet men kvaliteten, der er værdifuld.

Læs indlæg

Derfor skal salg og marketing arbejde sammen

Skrevet af: Line Juel Lauridsen d. 27. maj 2016

Ofte har virksomhedens salgs-og marketingafdeling et uklart billede af, hvad de hver især foretager sig. Det svækker ikke mindst kommunikationen men i høj grad også virksomhedens vækst og indfrielse af salgsbudget. En kobling mellem afdelingerne kan afhjælpe interne misforståelser og øge indtjeningen.

Læs indlæg

Strategi i en digital verden - hvorfor tøver ledelsen?

Skrevet af: Lars Norré d. 19. maj 2016

Hvorfor tøver ledelsen i de danske virksomheder med at indgå i den digitale strategiproces? Dette blogindlæg belyser de 3 væsentligste grunde.

Læs indlæg

Moderne marketing skaffer dig en plads ved direktionsbordet

Skrevet af: Lars Norré d. 13. maj 2016

I mange virksomheder optræder marketingchefen ikke i ledergruppen. Da den marketingansvarlige ikke har konkrete tal at smide på bordet, er ledelsen uvidende om, hvilken værdi marketingafdelingen tilfører virksomheden. Men det kan du lave om på!

Læs indlæg

Er telemarketing spild af penge i dag?

Skrevet af: Lars Norré d. 10. maj 2016

Mange virksomheder benytter stadig telemarketing af den ene eller anden grund. For nogle virker det, for de fleste fungerer det ikke. Måske er det tid til at du skal benytte nye metoder til at generere leads.

Læs indlæg

Få samlet dine digitale marketingkanaler og sæt skub i B2B indtjeningen

Skrevet af: Thomas Kjær Nielsen d. 07. maj 2016

Oplever du også, at direktøren beder dig om at sætte gang i brugen af en ny digital kanal? Facebook, LinkedIn og Twitter er nogle af de digitale marketingkanaler, som mange bestræber sig på at gøre brug af, men kun få får succes med.

Læs indlæg

Hvorfor er inbound marketing vejen frem for danske marketingchefer?

Skrevet af: Lars Norré d. 29. april 2016

Inbound marketing vinder frem med lynets hast, og det åbner helt nye muligheder for dig som marketingchef. Outbound metoderne mister effekt, og bliver efterhånden outdatede.

Læs indlæg

Få sikret dit marketingbudget - mål og bevis resultater gennem inbound marketing

Skrevet af: Lars Norré d. 07. april 2016

Føler du, at marketingafdelingen får for lille en bid af kagen, når virksomhedens budget uddeles? Så er du ikke alene.

Læs indlæg

Derfor skal B2B virksomheder mestre inbound marketing

Skrevet af: Lars Norré d. 15. marts 2016

B2B kunder kommer ikke længere af sig selv til sælgerne med et problem. De benytter selvbetjening på internettet. Men marketing kan lede kunden til sælgeren via leadgenerering.

Læs indlæg

Salgschefens nytårsønske 2016

Skrevet af: Lars Norré d. 04. januar 2016

Hvordan skal vi sikre os, at salgsafdelingen er gearet til stigende salgsbudgetter.

Lad mig tage et kig i krystalkuglen og forudsige en væsentlig ting om dig i år 2016: du er blevet udstyret med et salgsbudget med ambitiøse vækstmål i forhold til 2015.

Læs indlæg